Spørgsmål & kundeservice

Levering og forsendelse

Hvordan er jeres leveringstider?

Vi forsøger at afsende ordren samme dag, hvis ordren er lagt før kl.15.

Leveringstiden strækker sig fra 2-3 hverdage. Hvis du har valgt Burd same-day delivery, bliver din pakke leveret samme aften (eller første hverdagsaften såfremt din bestilling ligger i weekenden, eller på en helligdag),

Hvad koster levering?

Den præcise leveringspris for din ordre vil blive beregnet
ved check-out. Levering er gratis på alle ordre i Danmark over 400 kr.,
undtagen ekspres levering.

Hvor leverer I til?

Konges Sløjd tilbyder levering til lande både inden- og uden
for EU. Se om vi har mulighed for at sende til din lokation ved check-out.

Retur og refundering

Hvordan kan jeg returnere en ordre eller vare?

Du kan returnere varer, som ikke er blevet brugt, op til 30 dage efter du har modtaget din ordre. Du returnerer varer ved at sende dem direkte til Konges Sløjds lager. Bemærk at returfragten skal betales af kunden, og at Konges Sløjd ikke dækker over fragtprisen.

Adressen for retur:

Att: Konges Sløjd
Textile Logistics
Hi Park 441c
7400 Herning
Denmark

Du kan købe et returlabel igennem vores online returportal. Læs mere under retur.  

Vi anbefaler alle kunder at tilføje et sporingsnummer på pakken, som sendes retur. Hvis returforsendelsen forsvinder, er Konges Sløjd ikke ansvarlige.

Hvad er jeres tilbagebetalingspolitik?

Produkterne skal returneres i god og ubeskadiget stand, og
de skal returneres i den originale emballage. Hvis returnerede produkter viser tegn på beskadigelse eller brug, ud over hvad der er nødvendigt for at fastslå produktets tilstand, egenskaber og funktion, anses du som ansvarlig for et sådant produkt. Du kan således helt eller delvist miste retten til at få købsprisen refunderet. Vi estimerer værdien på grundlag af en konkret vurdering af det returnerede produkt. Så snart vi har modtaget og accepteret de returnerede varer, vil tilbagebetalingen blive udstedt.

Vær opmærksom på, at refusionen vil blive krediteret det kreditkort, der oprindeligt blev brugt til køb af varerne. Refusionen dækker ikke eventuelle skatter eller importafgifter. Refusionen vil blive behandlet inden for 10 hverdage, efter at pakken er ankommet til vores lager. Bemærk venligst, at tidsrammen for, hvornår refusionen vises på din konto, udelukkende afhænger af din bank/din kortudbyder.

Vi refunderer købsprisen sammen med de oprindelige fragtomkostninger (dog ikke eventuelle ekstra omkostninger, der er opstået som følge af, at du har valgt en anden leveringsform end den billigste type standardlevering) minus eventuelt værditab.

Hvordan opretter jeg en reklamationssag?

Konges Sløjd accepterer kun reklamationssager på produkter, som er købt gennem vores webshop med et gyldigt ordrenummer.

Reklamationer kan oprettes gennem vores platform claimlane

Din ordre

Hvordan kan jeg annullere min ordre?

Hvis du ønsker at annullere din ordre, bedes du sende en e-mail til webshop@kongessloejd.dk eller kontakte os på +45 70605101 i vores åbningstider hurtigst muligt. Bemærk venligst, at det kun er muligt at annullere din ordre, hvis lageret ikke har pakket den.

Kan jeg lave ændringer i min ordre?

Konges Sløjd kan ikke foretage ændringer i din ordre efter, at den er blevet lagt. Hvis du ønsker at ændre din ordre, kan du annullere den, og derefter lægge en ny ordre med de ønskede rettelser.

Hvordan sporer jeg min ordre?

Du modtager et sporingsnummer for din ordre, når pakken bliver afsendt fra vores lager. Sporingsnummeret bliver udstedt af den valgte fragtmand.

Min ordre blev ikke leveret, og er nu blevet sendt retur til Konges Sløjd

Dette kan skyldes en af følgende årsager:

1. Der var ingen på leveringsadressen under forsøget på en levering

2. Pakken blev ikke afhentet i en pakkeshop inden for den givne tidsramme

3. Leveringsadressen var forkert eller ufuldkommen

Bemærk venligst, at ordren ikke kan sendes igen. Du vil modtage en refundering inden for 14 hverdage efter at pakken er ankommet til vores lager.

Jeg har modtaget en forkert vare

Der forekommer nogle gange fejl. Vi beklager meget når det sker… Du bedes venligst kontakte vores kundeservice, så fejlen kan blive rettet.

Tilbyder Konges Sløjd en refundering af skat?

Konges Sløjd tilbyder ikke en refundering af skat, eller andre afgifter, og kan ikke være behjælpelig med spørgsmål vedrørende skat. De priser, der er anført på vores websted, er inklusive moms i henhold til one-stop-shop-skatteforordningen.

Størrelser og produkt vedligeholdelse

Hvilken størrelse skal jeg vælge?

Vores størrelsesvejledninger er generelle forslag/retningslinjer. Konges Sløjd kan ikke garantere, at den valgte størrelse passer til den givne størrelse/alder/højde.

Se venligst størrelsesguiden på de enkelte produktsider, eller kontakt vores kundeservice.

Hvordan skal jeg vaske mit tøj fra Konges Sløjd?

Du skal altid vaske dine Konges Sløjd-produkter i henhold til den vaskeetiket, der er påført produktet. Produkter, der ikke er vasket i henhold til Konges Sløjds retningslinjer, kan ikke komme i betragtning til en reklamation.

Kan jeg købe reservedele til mine Konges Sløjd-produkter?

Generelt, kan vi endnu ikke levere reservedele til alle vores produkter.

Kontakt venligst vores kundeservice for at anmode om en bestemt reservedel, så vil de gøre hvad de kan for at finde en reservedel til dig.

Hvordan skal jeg passe på mit produkt?

Du skal altid passe på dine Konges Sløjd-produkter i henhold til den etiket, der er påført i/på produktet.

Produkter, der ikke er behandlet/plejet i henhold til Konges Sløjd-retningslinjerne, er ikke berettiget til en reklamation.

Bæredygtighed og Ansvarlighed

Hvad er en GOTS-certificering?

GOTS er den førende tekstilstandard for økologiske fibre på verdensplan. Standarden stiller strenge og bindende krav til både miljømæssig og socialt ansvarlig produktion.

Vores brug af GOTS bekræfter, at vores bomuldsbaserede produkter er fremstillet af økologisk og GMO-frit landbrug og beskytter de involverede mennesker - fra frø til færdigt tøj. GOTS verificeres gennem produkttest og uafhængig auditering for at garantere social og miljømæssig ansvarlighed gennem alle led i forsyningskæden.

Hvad er OEKO TEX?

Konges Sløjd stræber efter at bane vejen for tøj, der er produceret på en måde, der er mere miljøvenlig og holdbar. Vi er forpligtet til at tilbyde bæredygtige og holdbare tekstiler, interiør og legetøj til vores børn. Kvalitet og sikre produkter er vores prioritet, og vi er på en rejse for at øge vores certificeringer, og altid stræbe efter bedre og sundere materialer for miljøet.

Siden 2022 er vi certificeret under Oeko-Tex STANDARD 100. Dette mærke betyder, at der ikke er blevet anvendt skadelige stoffer på noget tidspunkt under produktionen af vores tekstil og tøj. Alle tests udføres af uafhængige OEKO-TEX® partnerlaboratorier, og der sikres fuld sporbarhed på hvert trin. Oeko-Tex giver ro i sindet, når det drejer sig om børns og babyers sikkerhed og følsomme hud.

Hvorfor tilbyder I varer på udsalg, når I er et bæredygtigt mærke?

Som en del af vores forpligtelse til at begrænse overproduktion, begrænser vi altid vores indkøb til de mængder, som vi har brug for til vores kunder.

Alligevel sker det nogle gange, at nogle varer ikke bliver solgt i sæsonperioden, og vi har nogle ekstra varer på vores lager. Da vi aldrig kasserer nogen produkter, tilbyder vi dem som udsalgsvarer til vores elskede kunder. Det giver nogle familier mulighed for at få adgang til vores produkter til en lavere pris. Hvis vi stadig har nogle rester efter salget, giver vi disse produkter til velgørenhedsorganisationer.

Hvorfor er jeres produktion placeret i Asien?

Klimaindsats og sikkerhed er meget vigtige for os. Vi har produktionspartnere i mange lande, herunder Kina, og vi er meget optaget af både den sociale og miljømæssige påvirkning. Vi har endnu ikke kunnet finde partnere, der matcher vores krav i Europa til legetøj, tøj og interiør, men det undersøger vi løbende.

Vi angiver ikke vores oprindelsesland på hjemmesiden, da det kan variere, især i denne Covid-tid, som udfordrer os meget. Det, vi kan forsikre dig om, er, at vi vurderer alle vores leverandører for deres sociale og miljømæssige forpligtelser, herunder for denne særlige legetøjsproducent i Kina. Vi sikrer os, at de kan leve op til vores høje standarder og altid anvender europæiske sikkerhedskrav som et minimum.

Hvorfor tilbagekalder I produkter?

Vi har altid været meget engageret i kvaliteten af vores produkter, og vi stræber altid efter en meget streng overholdelse af alle reguleringer vedrørende børneprodukter. Det er vanskeligt at designe produkter til børn, og der kan ske fejl undertiden.

Vi producerer altid i overensstemmelse med EU's standarder for babyprodukter og arbejder sammen med eksterne konsulenter for at sikre, at vi overholder normerne.

Vi gør mere, end forordningen kræver, og vi vil altid fortsætte med at stræbe efter perfektion. Hvis vores produkter ikke lever op til dette, vil vi handle i overensstemmelse hermed, dvs. en tilbagekaldelse af produktet.

Are you in the right place?

×