Spørgsmål & kundeservice
Specifikt om Konges Karneval
Hvad er Konges Karneval?
Konges Karneval er Konges Sløjds officielle gensalgs-platform, hvor du kan købe brugte Konges Sløjd produkter.
Tanken bag konceptet er at få endnu flere Konges Sløjd produkter til at cirkulere børn og børn imellem, og på den måde give produkterne et endnu længere liv.
Hvilken stand er pre-loved produkterne i?
Alle pre-loved produkter, som er udvalgt til Konges Karneval, har gennemgået et grundigt kvalitetstjek, inden de lægges online. Produkterne er inddelt i tre kategorier: God, men brugt, Rigtig god stand og Næsten som ny. Du kan læse mere om kategorierne på hvert produkt.
Vær yderligere opmærksom på, at produktetfotoet er det originale produktfoto, og dermed ikke et foto af produktet efter det er taget i brug.
Hvorfor kan jeg ikke se nogle pre-loved produkter lige nu?
Vores udvalg af pre-loved produkter lanceres i unikke "drops": Hvis du ikke kan se nogen pre-loved produkter i vores webshop lige nu, er de desværre alle solgt.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få først besked, når nye pre-loved styles er online
Kan jeg tilføje både nye og brugte produkter til min kurv?
Ja, det kan du. Vær blot opmærksom på, at din ordre vil blive sendt i to adskilte pakker med hver med sit trackingnummer. Dette skyldes at pre-loved varer i Konges Karneval sendes fra et andet lager end vores nye produkter.
Er det muligt at sælge mine egne pre-loved produkter gennem Konges Karneval?
Desværre er dette endnu ikke en mulighed, men det er bestemt en del af vores plan for fremtiden. Tilmeld dig vores nyhedsbrev - så vil du få besked, når det på et tidspunkt bliver muligt.
Kan jeg returnere et pre-loved produkt?
Ja, pre-loved produkter fra Konges Karneval købes på lige vilkår med øvrige produkter købt i vores webshop. Læs mere om vores handelsbetingelser i Vilkår & betingelser.
Hvis du ønsker at returnere et pre-loved produkt, beder vi dig venligst benytte samme emballage og den vedlagte returlabel i pre-loved pakken. Vær opmærksom på, at du vil blive opkrævet 39 kr. for returfragt, hvis du vælger at benytte den vedlagte returlabel. Vi gør yderligere opmærksom på, at returlabelen kun kan benyttes til de pre-loved produkter, der blev leveret i samme pakke.
Levering og forsendelse
Hvordan er jeres leveringstider?
Vi forsøger at afsende ordren samme dag, hvis ordren er lagt før kl.15.
Leveringstiden strækker sig fra 2-3 hverdage. Hvis du har valgt Burd same-day delivery, bliver din pakke leveret samme aften (eller første hverdagsaften såfremt din bestilling ligger i weekenden, eller på en helligdag),
Hvad koster levering?
Den præcise leveringspris for din ordre vil blive beregnet
ved check-out. Levering er gratis på alle ordrer i Danmark over 599 kr.,
undtagen ekspres- og hjemmelevering.
Hvor leverer I til?
Konges Sløjd tilbyder levering til lande både inden- og uden
for EU. Se om vi har mulighed for at sende til din lokation ved check-out.
Retur og refundering
Hvordan kan jeg returnere en ordre eller vare?
Du kan returnere varer, som ikke er blevet brugt, op til 30 dage efter du har modtaget din ordre.
Vi gør opmærksom på, at nye varer og pre-loved varer skal sendes til to forskellige adresser:
Nye varer:
Du returnerer varer ved at sende dem direkte til Konges Sløjds lager. Bemærk at returfragten skal betales af kunden, og at Konges Sløjd ikke dækker over fragtprisen.
Adressen for retur:
Att: Konges Sløjd
Textile Logistics
Hi Park 441c
7400 Herning
Denmark
Du kan købe et returlabel igennem vores online returportal. Læs mere under retur.
Vi anbefaler alle kunder at tilføje et sporingsnummer på pakken, som sendes retur. Hvis returforsendelsen forsvinder, er Konges Sløjd ikke ansvarlige.
Pre-loved varer:
Pre-loved varer sendes fra et andet lager, og du kan derfor ikke returnere pre-loved varer til samme lager som nye varer.
Du returnerer pre-loved varer ved at benytte den vedlagte returlabel fra den pakke, som din pre-loved style blev leveret i. Bemærk venligst, at returfragten skal betales af kunden, og at der fratrækkes 39 DKK for den brugte returlabel, når din returnering behandles.
Det er desværre ikke muligt at sende nye varer og pre-loved varer retur i én og samme pakke.
Hvad er jeres tilbagebetalingspolitik?
Produkterne skal returneres i god og ubeskadiget stand, og de skal returneres i den originale emballage. Hvis returnerede produkter viser tegn på beskadigelse eller brug, ud over hvad der er nødvendigt for at fastslå produktets tilstand, egenskaber og funktion, anses du som ansvarlig for et sådant produkt. Du kan således helt eller delvist miste retten til at få købsprisen refunderet. Vi estimerer værdien på grundlag af en konkret vurdering af det returnerede produkt. Så snart vi har modtaget og accepteret de returnerede varer, vil tilbagebetalingen blive udstedt.
Vær opmærksom på, at refusionen vil blive krediteret det kreditkort, der oprindeligt blev brugt til køb af varerne. Refusionen dækker ikke eventuelle skatter eller importafgifter. Refusionen vil blive behandlet inden for 10 hverdage, efter at pakken er ankommet til vores lager. Bemærk venligst, at tidsrammen for, hvornår refusionen vises på din konto, udelukkende afhænger af din bank/din kortudbyder.
Vi refunderer købsprisen (dog ikke de oprindelige fragtomkostninger, eller eventuelle ekstra omkostninger, der er opstået som følge af, at du har valgt en anden leveringsform end den billigste type standardlevering) minus eventuelt værditab.
Hvordan opretter jeg en reklamationssag?
Konges Sløjd accepterer kun reklamationssager på produkter, som er købt gennem vores webshop med et gyldigt ordrenummer.
Reklamationer kan oprettes gennem vores platform claimlane
Din ordre
Hvordan kan jeg annullere min ordre?
Hvis du ønsker at annullere din ordre, bedes du sende en e-mail til webshop@kongessloejd.dk eller kontakte os på +45 70605101 i vores åbningstider hurtigst muligt. Bemærk venligst, at det kun er muligt at annullere din ordre, hvis lageret ikke har pakket den.
Kan jeg lave ændringer i min ordre?
Konges Sløjd kan ikke foretage ændringer i din ordre efter, at den er blevet lagt. Hvis du ønsker at ændre din ordre, kan du annullere den, og derefter lægge en ny ordre med de ønskede rettelser.
Hvordan sporer jeg min ordre?
Du modtager et sporingsnummer for din ordre, når pakken bliver afsendt fra vores lager. Sporingsnummeret bliver udstedt af den valgte fragtmand.
Min ordre blev ikke leveret, og er nu blevet sendt retur til Konges Sløjd
Dette kan skyldes en af følgende årsager:
1. Der var ingen på leveringsadressen under forsøget på en levering
2. Pakken blev ikke afhentet i en pakkeshop inden for den givne tidsramme
3. Leveringsadressen var forkert eller ufuldkommen
Bemærk venligst, at ordren ikke kan sendes igen. Du vil modtage en refundering inden for 14 hverdage efter at pakken er ankommet til vores lager.
Jeg har modtaget en forkert vare
Der forekommer nogle gange fejl. Vi beklager meget når det sker… Du bedes venligst kontakte vores kundeservice, så fejlen kan blive rettet.
Tilbyder Konges Sløjd en refundering af skat?
Konges Sløjd tilbyder ikke en refundering af skat, eller andre afgifter, og kan ikke være behjælpelig med spørgsmål vedrørende skat. De priser, der er anført på vores websted, er inklusive moms i henhold til one-stop-shop-skatteforordningen.
Størrelser og produkt vedligeholdelse
Hvilken størrelse skal jeg vælge?
Vores størrelsesvejledninger er generelle forslag/retningslinjer. Konges Sløjd kan ikke garantere, at den valgte størrelse passer til den givne størrelse/alder/højde.
Se venligst størrelsesguiden på de enkelte produktsider, eller kontakt vores kundeservice.
Hvordan skal jeg vaske mit tøj fra Konges Sløjd?
Du skal altid vaske dine Konges Sløjd-produkter i henhold til den vaskeetiket, der er påført produktet.
Kan jeg købe reservedele til mine Konges Sløjd-produkter?
Generelt, kan vi endnu ikke levere reservedele til alle vores produkter.
Kontakt venligst vores kundeservice for at anmode om en bestemt reservedel, så vil de gøre hvad de kan for at finde en reservedel til dig.
Hvordan skal jeg passe på mit produkt?
Du skal altid passe på dine Konges Sløjd-produkter i henhold til den etiket, der er påført i/på produktet.
Produkter, der ikke er behandlet/plejet i henhold til Konges Sløjd-retningslinjerne, er ikke berettiget til en reklamation.